Thursday 16 February 2012

TemBikai PutiH

Semalam, tanggal 15.02.2012 EBS ade mention kat aku yang dia nak pegi repair motor...Aku okey je and aku ade je kat ofis tunggu EBS update new news kat aku...Lebih kurang jam 4.01pm aku dapat sms dari EBS...

EBS   :   Syg..pa bru smpi umah ni..td semua kena RM220 syg...
Aku   :   Hah?npe mahal sgt syg?td kan RM150, ney dorg tukar ape lg syg?
EBS   :   Bearing 4 biji
Aku   :  Owh..moto da rase baru tp nmpk lame sbb rim biase la kan syg?
EBS  : Bearing 4 biji..break lining..tubeless head..sport rim dan last skali helmet syg...syg xperlu pakai tembikai putih lg daaaa.....

Usai membaca ayat terakhir dari sms EBS ku itu, terus pecah tawa aku...gelak tak cover2 lagi da...aduh...baru aku dapat tangkap ape itu TEMBIKAI PUTIH...nak tau ape tu tembikai putih yg EBS maksudkan?hehe...Tembikai Putih = HELMET!!!

Hahahahahahahaha....kelakar sungguh...sebenarnye aku yg bagi gelaran tembikai tu kat helmet yg aku pakai...sebabnya helmet aku tu dah takde wizer, dah tertanggal wizernye..jadi kalau EBS amik aku naik moto, aku selalu cakap aku pakai tembikai..bulat betul muka aku kalau tengok bias/bayang aku dari belakang helmet EBS time dia tgh bawak moto and aku dok kat belakang...hehehe...kebetulan helmet tu kaler putih...sebab tu EBS cakap tembikai putih..hehehehe...


Petang tu dalam pukul 6.30pm EBS amik aku balik keje pastu bwk g KLCC..at first aku ingat kitorang nak makan kt sana je..rupenye EBS ajak tengok wayang...hehehehe...best best...

Sampai je KLCC kitorang terus pegi makan kat McD..pastu naik TGV tengok movie list semua citer start kul 9 lebih..terus tak jadi tengok..hmmmm...frust sikit je sebab lepas tu EBS buat aku happpppyyyy sangat2...nak tau knape?sebab aku ajak EBS masuk Kinokuniya dengan harapan nak beli sesuatu...and sungguh aku tak sangka EBS suruh aku pilih je mane yang aku nak..kihkihkih...pucuk dicita ulam mendatang...kata orang Rezeki Jangan Ditolak, Musuh Jangan Dicari...hermmmm...aku pun ape lagi...pilih pilih la mane yang berkenan di hati...

At last aku amik 1 je buku...EBS suruh amik lagi 1 sebab EBS da nampak da aku reserve kan 1 buku ni sebab memang tabiat aku akan tanya kebenaran EBS dulu..malas cakap banyak and tak nak tunggu lama lagi, EBS terus amik je dua-dua buku aku amik tadi terus EBS pegi kat kaunter cashier...aku kat belakang senyum kambing..hehehe...EBS cubit aku sebab aku senyum2 kat belakang dia..sebab dia tau aku nak buku aku aku reserve tu sebenarnye...aku pun ade hati perut jugak..buku2 tu kalau murah aku tak kisah sangat tapi sebuah dah sampai RM30 lebih..aku kesian kat EBS...

Tapi dalam kesian2 kn EBS, aku tetap dapat beli 2 buah buku..ni lah buku2 tuh..

i)   Menunggu Kereta Api - karya Norhayati Berahim


ii)   Dari Milan Ke Maran - karya Norhayati Berahim


Hmmmmm....sukeeeeeee sangat dapat buku-buku ni...hehehehe...akan ku tatang bagai minyak yang penuh...hehehehe...EBS dah tau dah aku ni ulat buku...bagi buku diamlah aku..hehehe...apepun..TERIMA KASIH EBS ku sayang...love you sayang...:)


No comments:

Post a Comment